Üzletszabályzat:

Tisztelt Felhasználó!
Az ELKON Web-áruházban történő böngészéséhez (termék információk, leírások),
a tételek kosárba rakásához és így az árkalkuláció elvégzéséhez nincs szükség regisztrációra.

Kivétel: ANACONDA, Helia-D professional, YAMUNA, Solanie professzionális kozmetikumok,
mivel ezeket a termékeket kizárólag regisztrált szakemberek részére értékesítjük!
A vásárláshoz regisztrálnia kell magát!
Ha szeretne tájékoztatót kapni akcióinkról és újdonságainkról, regisztrálja magát WEBÁRUHÁZunkban!
 

 Üzletszabályzat

Szeretettel üdvözöljük az ELKON cosmetic Kft.  Web-áruház internetes üzlet vásárlói között!
Kérjük, az üzletszabályzatunkat figyelmesen olvassa el mielőtt első tényleges vásárlását lebonyolítaná! Köszönjük!

WEBÁRUHÁZUNK minden WEB-es vásárlását 50 Ft-onként 1 ponttal (=1Ft) jutalmazza (akciós termékek esetében is). Ez 2% visszatérítésnek felel meg ! 
A pontokat gyűjtheti vagy akár a következő vásárláskor számlájában kedvezményre válthatja (1pont=1Ft).

A hűségpontokat nem áll módunkba sem telefonos, sem írásos felkérésre levonni a felhasználó egyenlegéről. A hűségpontokat kizárólag a felhasználó válthatja be, rendelés leadáskor ! 
Ne hagyja ki! Éljen a lehetőséggel!

A hűségpontok gyűjthetősége és beválthatósága, minden esetben a hírlevelünkre való feliratkozáshoz kötött. A hírlevélről való leiratkozással, az ügyfél automatikusan lemond a meglévő hűségpontjairól és törlésre kerül.    
 
Cégnév: ELKONcosmetic Kft.
Telefon: (36) 28-472 129
Mobil: (36) 70-949 2198
Email cím:
Web: www.elkon.hu
Bank:
K&H Bank Zrt.
2100 Gödöllő Szabadság tér 6.
Számlaszám: 10400494-50526880-78811001
Iban: HU53 1040 0494 5052 6880 7881 1001
SWIFT: OKHBHUHB
EU id. number: HU12754177
Adószám: 12754177-2-13
Cégjegyzékszám: 13-09-089698

Hétköznapokon H-CS:9-17, P:9-14:30-ig állunk telefonos ügyfélszolgálattal vevőink rendelkezésére.
Egyéb időpontokban e-mailben lehet felvenni velünk a kapcsolatot.

Telefon: (36) 28-472 129
Email cím:

Minimális vásárlás Üzletünkben bruttó 2.500Ft
Minimális rendelés Web-áruházunkban bruttó 5.000Ft

Az ELKON Web-áruházában professzionális kozmetikumokat (ANACONDA, Helia-D professional, NorAnn, Solanie, Yamuna) is értékesít, amiket csak azon szépségipari szakember vásárolhat, aki a vevő-regisztrációnál (vagy az adatmódosítás menüpontban) megadta szakirányú végzettségét igazoló okmánya (bizonyítványa, diplomája) számát vagy vállalkozása adószámát! Az ellenőrzés jogát fenntartjuk!
Ezen feltétel az üzletünkben történő személyes vásárlás esetén is érvényes!
Az ELKON Web-áruházban történő böngészéséhez (termék információk, leírások), a tételek kosárba rakásához és így az árkalkuláció elvégzéséhez nincs szükség regisztrációra (kivétel: professzionális kozmetikumok), ezeket bárki adatai megadása nélkül teljesen anonim módon, szabadon megteheti. A tényleges vásárláshoz azonban már regisztrálnia kell magát (lásd Regisztráció).
Későbbiekben vásárlásait az első regisztrációnál megadott jelszavának alkalmazásával intézheti (fontos hogy a jelszót megjegyezze).
Fontos tudni, hogy az egyedi vevőazonosító a vevő E-mail címe lesz!
A rendelés elküldését követően rendszerünk automatikusan egy megerősítő e-mail üzenetet küld, amit célszerű azonnal ellenőrizni a téves rendelés elkerülése végett. A csomag feladása előtt költségmentesen van lehetőség korrekcióra a 06-28-472129-es telefonszámon.
A Vásárló amennyiben a csomag feladását megelőzően nem jelzett változást rendelésében, köteles azt átvenni.
Az ELKON Web-áruház a megrendelt árut 2-4 napon belül (raktáron lévő készletből) szállítja házhoz, szerződött partnere segítségével.
A rendelhető áru szállításának méret- és súlykorlátai vannak, ezért a 40kg-nál súlyosabb és a 120 cm-nél terjedelmesebb áruk esetében előzetes egyeztetés szükséges.
Figyelem! Mivel az ELKON Web áruház kínálatában nagy értékű termékek is megvásárolhatóak, ezért a bruttó 1.000.000.-Ft-ot meghaladó rendelés esetén telefonos egyeztetés után és a számlaérték előreutalását követően tudjuk teljesíteni rendelését.

 

 
  • A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók. 
  • A jelen Szabályzat 2020. Szeptember 1. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 12 (tizkettő) nappal a weboldalakon közzéteszi. 
  •  Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webshop weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a webshopon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül. 
  • Felhasználó a vásárlás/regisztráció során köteles a saját, valós adatait megadni. A vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait. 
  • A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. 
  • A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik. 
Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre 
  • A megjelenített termékek kizárólag online/személyesen rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség kerül felszámításra a megjelölt túlméretes / túlsúlyos vagy törékeny termékeknél. Egyes bútorok és berendezések vásárlása kizárólag személyes átvétellel lehetséges.
Rendelés menete
 
  1. Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba.
  2. Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár” ikonra kattintva. 
  3. Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát ellenőrizheti és módosíthatja. A termék darabszámát a kosárban a mennyiség átírásával és a „Módosít” gomb megnyomásával korrigálhatja. 0-ra módosítással törölheti a kosárból a terméket.
  4. Kiválaszthatja Fizetési módot
  • Utánvét ( futárnak fizet )
  • Átutalás
  1. Kiválaszthatja az átvétel módját
  • Személyes távétel üzletünkben
  • Kiszállítást kér
  1. Amennyiben Felhasználó további terméket szeretne kosárba helyezni, kiválasztja a termékkategóriát és folytatja a vásárlást. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, a„ Rendelés elküldése” gomb megnyomása után rendszerünk elkezdi a feldolgozást.

 Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A Felhasználó ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy Felhasználó elálljon a szerződéstől.

 A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát és a garancia levelet a csomag tartalmazza. Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni (hiszen így tudja bizonyítani, hogy sérülten kapta kézhez a terméket), sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.

 Az adatok megadását követően Felhasználó a ”Megrendelem” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.


A megrendelések visszaigazolása és a szerződés létrejötte raktáron lévő termékek esetén:
 Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően tájékoztató automatikus levelet kap a rendelés fogadásáról. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

 Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás csupán automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet. A szerződés akkor jön létre, amikor Szolgáltató az előző pontban megnevezett automata visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a Felhasználót a megrendelés részleteiről és megkezdett kézbesítésről! (szerződés létrejötte).
 
A megrendelések visszaigazolása és a szerződés létrejötte raktáron NEM lévő termékek esetén:
 Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

 Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás csupán automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet.

 Szolgáltató levélben tájékoztatja a Felhasználót, hogy a berendelte a megvásárolni kívánt a termék(ek)et. Ezzel szerződés még nem jön létre a felek között. 

 

 Amint beérkezett a megvásárolni kívánt termék Szolgáltatóhoz, egy újabb e-mailben értesíti a Felhasználót a megrendelés részleteiről és és megkezdett kézbesítésről! (a szerződés ekkor jön létre a felek között)

A regisztráció linkre kattintva regisztrálhatja magát az ELKON Web-áruházában. Ez a két lépésből álló regisztráció szükséges ahhoz, hogy áruházunkban vásárolni tudjon. Első lépésben meg kell adnia egy szabadon választott felhasználói nevet és jelszót, személyes adatait illetve az e-mail címét, melyre rendszerünk elküldi az aktiváló kódot. Második lépésben az ön postafiókjára érkezett e-mailben kattintson az aktiváló linkre a regisztráció befejezéséhez. A regisztráció folyamán valós e-mail címet és telefonszámot adjon meg, mivel az e-mail cím az aktiváláshoz és a kapcsolattartáshoz is szükséges, a telefonszám pedig a kiszállításnál illetve esetlegesen fellépő probléma megoldásához is elengedhetetlen.
A  regisztráció és sikeres aktiválást követően a "felhasználó" ablakba írja be felhasználó nevét és jelszavát, majd kattintson a "belépés" -re.
A bejelentkezés után szabadon válogathat az általunk forgalmazott termékek közül, módosíthatja a kosár tartalmát, a "Tovább a rendelés feladásához"  linkre katintva elküldheti a rendelését és üzenetét a "Megjegyzés" rovatban.

A regisztráció folyamán megadott személyes adatait bármikor módosíthatja a Web-áruházba történő bejelentkezés után a "felhasználó adatai" menüpontban.

Az ELKON Web-áruházban való vásárlás feltételezi a vásárló részéről az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását.
Az ELKON Web-áruház nem vállal felelősséget az alábbiakban:

1.      Az internet rendellenes működéséből származó adatvesztés következményeiért,
2.      A téves rendelésből adódó plusz költségekért,
3.      A késedelmes szállításért (abban az esetben ha a rendelés tartalmaz raktáron nem lévő tételt),
4.      Technikai hibákért,
Az ELKON Web-áruház előzetes értesítés nélkül megváltoztathatja működési szabályzatát.

Az ELKON Web-áruházában látható a megvásárolható termékek nettó és bruttó ára, rövid termékismertetője, a képre kattintással nagyítható fényképe.

A képek tájékoztató jellegűek, a termék színösszeállítása, csomagolása eltérő lehet. Az elírás és a tévedés jogát fenntartjuk.

Az ELKON Web-áruház a megrendelt termékeket a Express One Hungary Kft. Futárszolgálat  igénybevételével szállítja a megadott címre.  Fizetnie csak a kiszállított csomag kézhezvételekor kell a futárnak.

Az ELKON Web-áruház a megrendelt termékeket a Express One Hungary Kft. futárszolgálat szolgáltatását igénybe véve küldi Magyarország és az Európai Unio területére.
Az Európai Union belüli szállítás esetében a számlaértéket banki átutalással előre kell fizetni. (szállítási költségre ajánlatot adunk)
A leadott árurendeléseket a beérkezés sorrendjében teljesítjük.
Csomagfeladás munkanapokon, kézbesítés a feladást követő munkanapon történik.
A csomagot a Express One Hungary Kft. a saját feltételei szerint szállítja ki munkaidőben az Ön által megadott címre. Amennyiben a kézbesítő a megadott címen a címzettet nem találja, a rendelésben feltűntetett telefonszámon megkísérli elérni, ha nem nem jár sikerrel a csomagról értesítést hagy. A rendelésnél kérjük olyan címet és telefonszámot adjon meg ( pl: munkahely vagy szomszéd) ahol munkaidőben Ön vagy az átvétellel megbízott személy elérhető.
A csomag átvételekor, győződjön meg  a futár jelenlétében a küldemény sértetlenségéről, azonosságáról. A csomag átvétele után reklamációt nem fogadunk el.

Szállítási költség vásárlási érték szerint (ÁFA-s):

5.000 Ft-ig:2.200Ft
 5.001-10.000 Ft-ig:2.080Ft

10.001-20.000Ft-ig:1.860Ft
20.001-30.000 Ft-ig:1.530Ft

A szállítás bruttó 30.000Ft feletti vásárlás esetén 20kg-ig DÍJTALAN!

A szállítás díja 20kg felett 1kg-onként 165Ft-al növekszik! 

A vevő jogosult a megrendelést követően, de még a kiszállítást megelőzően a vásárlástól elállni, ezen igényét jelezheti e-mail üzenetben vagy telefonon.
Az e-mailben történő rendelés lemondásának időpontja nem a levél feladásának, hanem rendszerünkbe érkezésének időpontja a mérvadó.
Nem minősül a vásárlástól való jogtalan elállásnak ha az eladó a megrendelt terméket nem tudja időben szállítani és a beszerzés túl hosszú időt venne igénybe, amit a vevő nem fogad el.
A kiszállítást megelőző elállás esetében a vevőt semmilyen költségviselés nem terheli.
A vevő az áru átvételét követő 14 munkanapon belül indoklás nélkül elállhat a vásárlástól. Ebben az esetben az eladó köteles a vevő által kifizetett vételárat haladéktalanul, de legkésőbb az elállást és az áru visszaszolgáltatását követő harminc napon belül visszatéríteni. Ilyen esetben a vevő viseli az áru kiszállításával, valamint visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket.
Az ELKON Web-áruház internetes üzlet kizárólag sérülésmentes, hiánytalan, gyári csomagolású, nem használt termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat a vásárló részére megtéríteni.
A csomagolás és/vagy a termék sérüléséből adódó költségek (értékcsökkenés) a vevőt terhelik.
Amennyiben a vásárló a szabályosan teljesített rendelést nem veszi át a futártól, és a csomagot az ELKON Web-áruház költségén visszaszállíttatja, akkor fenntartjuk a jogot, hogy a vevőt a jövőben csak előzetes fizetés esetén szolgáljuk ki!

 

A vásárlástól elállás joga
Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket.


A vevő jogosult a megrendelést követően, de még a kiszállítást megelőzően a vásárlástól elállni, ezen igényét jelezheti írásban e-mail üzenetben . Az e-mailben történő rendelés lemondásának időpontja nem a levél feladásának, hanem rendszerünkbe érkezésének időpontja a mérvadó.

Nem minősül a vásárlástól való jogtalan elállásnak ha az eladó a megrendelt terméket nem tudja időben szállítani és a beszerzés túl hosszú időt venne igénybe, amit a vevő nem fogad el.
A kiszállítást megelőző elállás esetében a vevőt semmilyen költségviselés nem terheli.
A Fogyasztó az áru átvételét követő 14 munkanapon belül indoklás nélkül elállhat a vásárlástól. Ebben az esetben az eladó köteles a Fogyasztó által kifizetett vételárat haladéktalanul, de legkésőbb az elállást és az áru visszaszolgáltatását követő harminc napon belül visszatéríteni. Ilyen esetben a vevő viseli az áru kiszállításával, valamint visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket.
Az ELKON Web-áruház internetes üzlet kizárólag sérülésmentes, hiánytalan, gyári csomagolású, nem használt termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat a vásárló részére megtéríteni. Egyéb esetben a visszavétel megtagadható, bevizsgálási díj vagy érték csökkenés számítható fel !  


A fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogát:

  • romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

  • higiéniai termékek esetében.

  • Nem illeti meg az elállási jog a Fogyasztót a csomagolásból kibontott és ki/felpróbált olyan testnyílásba (fül, orr) helyezhető (higiéniai) termék, illetve minden olyan termék esetében, amely test nedvvel érintkezhet, azt felszívhatja. 

  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (pl. kozmetikai cikkek, ha azokat kibontották, fülbelövő pisztoly, fülbevaló stb.);

  • Készülékek steril tartozékai esetében, pl. gyémántfejes vagy vizes bőrtisztító készülékek . fogyó cikkel vagy kozmetikumokkal kombinált készülékek esetében. ( ilyenkor a tartozékok árát értékcsökkenés miatt, a vevő köteles kifizetni )

Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást ( céget, vállalkozót stb. ) , azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.  Jogi személy nem minősül fogyasztónak !
Mielőtt elhatározná elállási szándékát, minden esetben győződjön meg vásárlói profiljáról !
Fogyasztó a köteles megtéríteni a vállalkozás ésszerű költségeit, ha fogyasztó a teljesítés megkezdését követően gyakorolja a felmondási jogát.
Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.  
A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.  


Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal, úgy köteles az elállási szándékát a Szolgáltató elérhetőségein írásban jelezni.

A csomagolás és/vagy a termék sérüléséből adódó költségek (értékcsökkenés) a vevőt terhelik.
Amennyiben a vásárló a szabályosan teljesített rendelést nem veszi át a futártól, és a csomagot az ELKON Web-áruház költségén visszaszállíttatja, akkor fenntartjuk a jogot, hogy a vevőt a jövőben csak előzetes fizetés esetén szolgáljuk ki!

Az ELKON Web-áruház az árukra terméktípusoktól függően eltérő, de a hatályos jogszabályoknak megfelelő szavatossági időt vállal. Garanciaidőn belül illetve azon túl a szervizbe küldendő termék oda- és visszszállításáról az ügyfélnek kell gondoskodnia és viselnie annak költségeit.
FIGYELEM! PORTÓSAN FELADOTT ÉS POSTÁN MARADÓ CSOMAGOT NEM FOGADUNK!

Kellékszavatosság

  • Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
 Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
  • Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
 Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
  • Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Felhasználó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
  • Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
 
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
  • Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
 
  • Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék árának a visszafizetését csak akkor kérheti, ha a javítás vagy a csere nem lehetséges.
 
  • Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
 
  • Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
 
  • Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.
 
  • A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

 A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 
Jótállás
 
  • Milyen esetben élhet Felhasználó a jótállási jogával?
 
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet  alapján a webshopot üzemeltető vállalkozás jótállásra köteles, amennyiben a felhasználó fogyasztónak minősül.
 
  • Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
 
A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Amennyiben a gyártó biztosított jótállási jegyet a termékhez, abban az estben a gyártó szakszervize illetékes a javításban. Amennyiben a termékhez az ELKON cosmetic Kft. által kiállított jótállási jegyet kapott, abban az esetben kizárólag az ELKON cosmetic Kft. jogosult a jótállás kezelésében. 

 
Jótállási igénye alapján a jogosult választása szerint:
 kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (...) nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
 
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
 
A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.
 
  • Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.
 
  • Szolgáltató nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag elvárható élettartam) a természetes elhasználódásból/avulásból származó károkért.  
  • Szolgáltató nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.  
  • Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.   
  • Szolgáltató által forgalmazott LCD kijelzővel rendelkező termékek pixel hibájára vonatkozólag, a gyártó által előírt mindenkori (ide vonatkozó) ISO 13406-2 szabvány az iránymutató, amennyiben a gyártó máshogy nem rendelkezik.
  • A jótállás megvonásával járhat amennyiben a terméken végzett javítási / szerelési munkálatokat nem az azokat elvégezni jogosult, illetve szakképzetséggel nem rendelkező harmadik személy végzi és a hiba ennek következtében keletkezett. Garanciavesztéssel járhat továbbá, ha a terméken égés, törés, repedés vagy egyéb fizikai, látható sérülés van illetve nem rendeltetésszerű használat (a termék gyári beállításait meghaladó teljesítményen történő használat,túlhúzás), szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza), a termék leírásában megadott paramétereket meghaladó mechanikai / elektromos terhelés illetve egyéb nem a célnak való felhasználás, helytelen tárolás, rongálás, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása, elemi kár, természeti csapás, okozta a meghibásodást.
  • Jótállás megvonásával járhat, ha a terméken található garancia címke megsérül, eltávolításra kerül.

A jótállás időtartama az eladási ár alapján növekszik fogyasztói vásárlás esetén ( cégekre, jogi személyekre nem vonatkozik ):
 
    • a 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
    • a 100 000 forintnál drágább, de 250 000 forintot el nem érő eladási ár esetén két év,
    • 250 000 forint eladási ár felett három év.
       
Kopó, fogyó, és sérülékeny vagy higiéniai alkatrészekre, részegységekre nem vonatkozik !


Készülék tartozékaira , illesztékeire, üveg és műanyag tartályokra 12 hónap jótállás vonatkozik.
Jogi személyt érintő, a törvényileg előírt 1 éves szavatossági jogok, illetve termékhez kapott kedvezőbb jótállási feltételeket biztosító garancialevéllel járó jogok illetik meg.

Minden szavatossági és garanciális igény érvényesítéséhez együttesen kell bemutatni a  garancialevelet és a számlát, vagy másolatát.


 

A vásárlók személyes adatainak felhasználása az Adatvédelmi törvény hatályos szabályozásának értelmében történik. Minden résztvevőnek joga van elérni, helyesbíteni vagy törölni bármely, akár az összes általa megadott információt, kivételt képeznek azok a számla adatok, melyeknek megőrzésére a Számviteli Törvény kötelez.
További részletek:
ADATVÉDELEM